رشد چهار برابری صدور پروانه اکتشاف معادن در زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از صدور ۳۵ پروانه اکتشاف معادن در این استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۴۰۰ درصدی دارد.مجید گلشنی منفرد در جلسه بررسی وضعیت معادن استان افزود: از ۳۵ پروانه اکتشاف صادره، ۱۱ پروانه برای شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی و ایمیدرو صادر شده است که امیدواریم با حضور شرکت های بزرگ معدنی در استان، شاهد اکتشافات بزرگ معدنی، رشد و توسعه بخش معدن و به خصوص امر اکتشاف در سال های آتی باشیم.

وی به رشد قابل توجه صدور پروانه های اکتشاف در این مدت اشاره کرد و افزود: میزان صدور پروانه های اکتشاف معادن در سال جاری تاکنون، به اندازه صدور پروانه در سه سال اخیر بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این پروانه ها بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال بود.

وی اشتغالزایی پیش بینی شده برای این پروانه های اکتشاف را ۱۰۵ نفر عنوان کرد.

گلشنی با بیان اینکه در بخش اکتشاف بیش از ۷۰ درصد پروانه ها منجر به صدور پروانه بهره برداری می شود تصریح کرد : با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بخش معدن زمانبر است، نتایج جذب سرمایه گذاری ها در این بخش طی سال های آتی نمایان خواهد شد.

وی از وجود ۴۴۷ معدن ثبت شده در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۲۰۰ معدن در وضعیت فعال قرار دارند.

بنابر اعلام اداره صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکنون بالغ بر سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در معادن استان انجام شده است و بیش از سه هزار نفر در این بخش اشتغال دارند


date_range ۱۴۰۲/۱۲/۲۶، ۱۱:۲۷:۴۱       visibility 116

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter